Darovacia stránka a darcovská výzva. Aký je v nich rozdiel?

Medzi základné online fundraisingové nástroje, ktoré by mala využívať každá organizácia, patria:

  1. Darovacie stránky
  2. Darcovské výzvy

V tomto článku sa budeme venovať ich špecifikám a tiež rozdielom medzi nimi.

Kedy použiť darovaciu stránku a kedy darcovskú výzvu? A prečo je dobré využívať oba nástroje súčasne?

Darovacia stránka

  • Vytvára ju organizácia.
  • Slúži ako dlhodobý fundraisingový nástroj.
  • Mala by byť celoročne umiestnená na webstránke organizácie.
  • Ale je možné vytvoriť si aj špeciálne darovacie stránky na rôzne krátkodobé kampane.
  • Ponúka tri varianty – jednoduchú, veľkú a vlastnú.
  • Každú darovaciu stránku organizácia upravuje zvlášť, môže vložiť text, obrázky a videá.
  • Môže upraviť ďakovné stránky a emaily, ktoré systém automaticky odosiela darcovi.
  • Organizácia si vo formulári môže nastaviť predvolené sumy a ich poradie.
  • Ponúka aj rozšírené nastavenia, ako napríklad farby, pozadie a doplňujúce údaje od darcov (napr. tel.č.).
  • Cieľová a darovaná suma môže, ale nemusí byť zobrazená, záleží od potrieb organizácie.
  • Umožňuje využívanie alternatívnych odkazov a prehľad o návštevnosti darovacej stránky z Google Analytics.
  • Stabilný nástroj, nevyhnutný základ fundraisingu organizácie.


Darcovská výzva

  • Výzvu vytvára priamo autor výzvy – fanúšik/fanynka vašej organizácie alebo firma, ktorá vás chce podporiť.
  • Peer-to-Peer fundraising.
  • Slúži ako krátkodobý fundraisingový nástroj s maximálnou dĺžkou 3 týždne.
  • Môže byť pri príležitosti narodenín, osobného výkonu, svadby alebo kolektívna.
  • Firmy si môžu vybrať rôzne možnosti výzvy a často využívajú aj matching.
  • O zverejnení výzvy rozhoduje len jej autor, hlavne firmy oceňujú, že výzvy sú len pre ich zamestnancov.
  • Autor výzvy môže editovať len text výzvy, svoju fotku a vyberie si z predvolených obrázkov titulky.
  • K dispozícii má len jednu šablónu.
  • Predvolené sumy a ich poradie sú fixné.
  • Autor ani organizácia nemôže upravovať ďakovné stránky a emaily, pretože sú nastavené univerzálne, aby vyhovovali rôznym zameraniam výziev.
  • Cieľová aj vyzbieraná suma sú vždy zobrazené.
  • Nadstavbový nástroj pre budovanie komunity okolo organizácie, prehlbovanie vzťahu s darcami a zapojenie firiem.


Prečo využívať Darovacie stránky a Darcovské výzvy súčasne pod jednou strechou v DARUJME.sk?

  • Všetky dáta o darovaní, či už cez darovacie stránky alebo darcovské výzvy, nájde organizácia prehľadne v jednej databáze.
  • Organizácia získava kontakt na darcu dokonca aj v prípade, ak nedokončí darovanie, ale iba vyplní formulár. Môže sa mu tak pripomenúť a nadviazať s darcom vzťah.
  • Dary posielame organizáciám priebežne a nečakáme na naplnenie cieľovej sumy.
  • Veľký potenciál pre využitie darcovských výziev vidíme v dobrovoľníkoch a pravidelných darcoch vašej organizácie, ktorí Vám darujú cez darovacie stránky.
  • Zároveň aj darcovské výzvy vám môžu priniesť nové pravidelné dary.


V skratke…

  1. Ak je vaša organizácia zaregistrovaná v DARUJME.sk, vytvorte si hlavnú darovaciu stránku, prelinkujte si ju na web, do newslettra, na sociálne siete. Jednoducho komunikujte ju čo najviac a uľahčite ľuďom podporu vašej organizácie.
    Odporúčame využiť na to buď našu jednoduchú alebo veľkú šablónu darovacej stránky. Máte ju hotovú za pár minút, kedykoľvek, aj uprostred noci a nepotrebujete od nás žiadne schválenie. Môžete ju pustiť do sveta, začať zbierať dary a budovať si vzťah so svojimi darcami. Takáto darovacia stránka bude pre vás stabilným nástrojom na darovanie.
  2. Nastavte a aktivujte si aj možnosť vytvárania darcovských výziev pre vašu organizáciu a tiež o tejto možnosti hovorte s vašimi podporovateľmi. Pomôcť vám môže tento postup. Darcovské výzvy sú nástroj pre vašich fanúšikov – ľudí alebo firmy. Skúsenejšie organizácie poskytujú autorom aj krátky manuál, ako na to. Pokojne sa inšpirujte našimi tipmi. Pridajte sa k tým, čo tento nástroj už používajú. Buďte pre autorov darcovských výziev v tomto procese oporou, zavolajte im a veľa im ďakujte. Keď sa niekto za vašu organizáciu postaví tak, že chce pre ňu vyzbierať peniaze, je to veľká vec!
    Na záver rada: Ak si chcete vytvoriť darcovskú výzvu pre vašu organizáciu, tak to má zmysel jedine, ak to urobíte vy ako človek sám za seba, nie ako organizácia.

 

Držíme vám palce pri vytváraní darovacích stránok aj nastavovaní darcovských výziev. Veríme, že sme vám priblížili tieto fundraisingové nástroje zase o čosi viac. A nezabúdajte – neoddeliteľnou súčasťou oboch nástrojov je ich komunikácia – hovorte o svojej práci a  spolu s tým stále opakujte, kde a ako vás môžu ľudia podporiť.

Potrebujete s niečím pomôcť alebo si nie ste istí? Napíšte nám na info@darujme.sk.

Ešte nevyužívate DARUJME.sk? Zaregistrujte sa a pridajte sa k takmer 800 organizáciám, ktoré dlhodobo získavajú dary od individuálnych darcov.

 

Publikované 17. apríla 2023