Vianocny mailing pre fundriserov

Predtým, ako začnete písať Vianočný mailing…

Čas Vianoc je pre neziskový sektor náročný, ale aj mimoriadne hojný. V zahraničí toto obdobie spúšťa už novembrový Giving Tuesday, u nás ľudia darúvajú pozvoľna so stupňujúcim sa Vianočným ošiaľom. Každá neziskovka, ktorá to myslí s fundrisingom vážne, sa v tomto čase snaží osloviť potenciálnych či existujúcich darcov tak, aby sa aj im ušlo z vianočnej nádielky. Jedným zo spôsobov ako to docieliť, je zaslanie Vianočného mailingu.

V blogoch, ktoré pripravujeme sa vynasnažíme previezť vás každým krokom, ktorý je treba urobiť skôr, než tento mailing odošlete. Aké kroky to sú?

1. Zadefinujte si cieľ, ktorý chcete mailingom dosiahnuť.
2. Segmentujte databázu príjemcov a vytvorte spôsob oslovenia vhodný pre každú skupinu samostatne.
3. Vytvorte A/B (či C a D) testovacie verzie mailingu.
4. Vytvorte rôzne darovacie stránky pre rôzne segmenty, aby ste na základe nich mohli vyhodnocovať  správanie príjemcov v jednotlivých segmentoch.
5. Napíšte taký predmet mailu, ktorý prijímateľa presvedčí, aby ho otvoril.
6. Vytvorte čistú a peknú grafiku v dizajne vašej organizácie.
7. Personalizujte obsah.
8. Požiadajte prijímateľa, aby vykonal požadovanú aktivitu a zrozumiteľne ho nasmerujte k požadovanej aktivite (tzv. call to action, CTA, napríklad tlačítko „Podporte nás“).
9. Pripojte možnosť poslania priateľovi a zdieľania na sociálnych sieťach (najmä Facebooku).
10. Nezabudnite na možnosť odhlásenia sa z prijímania správ od Vašej organizácie (ktorú snáď nikto nevyužije).
11. Merajte a vyhodnocujte.

V blogoch, ktoré budú nasledovať si prejdeme každý krok detailne tak, aby sme vám pomohli mať čo najštedrejšie Vianoce, preto neváhajte prihlásiť sa na odber noviniek 🙂