vianocny mailing, ako vytvorit predmet emailu, na ktory ludia kliknu

8 tipov na zvýšenie Open-rate

O tom, či si váš mailing príjemca prečíta, zmaže, alebo ho v najhoršom prípade označí za spam, rozhodujú najmä 2 veci: odosielateľ emailu a jeho predmet. Na prípravu predmetu emailu si vyhraďte dostatok času – údajne 33 – 65% prijímateľov sa rozhoduje o otvorení emailu práve na základe jeho predmetu. Prinášame vám niekoľko tipov na zvýšenie počtu prijímateľov, ktorý si váš email radi otvoria.

Tip č.1: pohrajte sa s odosielateľom

Mailing môžete poslať vy ako organizácia, alebo môžete vyskúšať poslať mailing ako konkrétna osoba z organizácie. Podľa testu HubSpot, vyšší počet otvorení získate, ak ako odosielateľa uvediete konkrétnu osobu. V takom prípade môžete do tela mailu pridať podpis, najlepšie aj s fotografiou. Takto tvorené emaily pôsobia prívetivo a osobne.

Tip č.2: dĺžku textu upravte na 55 – 65 znakov

Každým rokom sa zvyšuje počet prijímateľov, ktorí otvárajú emaily v telefóne. V roku 2017, 8 z 10 používateľov internetu sa pripája prostredníctvom mobilu. Je teda dosť možné, že email od vás si príjemca bude čítať práve v mobile.

V závislosti od typu zariadenia a mailového klienta, príjemcom sa zobrazí iba určitý počet znakov, ktoré zadáte do premetu. A vy predsa chcete, aby si predmet prečítali celý 🙂

Tip č.3: vyskúšajte rôzne spôsoby personalizácie

Personalizácia nemusí znamenať iba použitie mena. Použiť môžete aj akékoľvek ďalšie údaje, ktoré o príjemcovi viete. Personalizácia v tomto zmysle úzko súvisí so segmentáciou. Ak napríklad Vaša organizácia pôsobí vo viacerých mestách na Slovensku, je pravdepodobné, že ľudia budú chcieť podporiť to čo robíte, v okolí ich bydliska. Pracujte s touto informáciou už v predmete mailu. Môžete ju spojiť s ďalšou informáciou, ktorú o príjemcovi máte, napríklad o výške daru.

„Trnava je čistejšia vďaka 20 eur od vás. Ako sme ich použili?“

Väčšina zdrojov, ktoré sa venuje vzdelávaniu v tvorbe emailových kampaní uvádza, že oslovenie menom v predmete mailu zvyšuje pravdepodobnosť, že si ho príjemca otvorí. Sú však aj štatistiky, ktoré vravia, že tento spôsob personalizácie funguje lepšie až v samotnom tele mailu. Každopádne, personalizácia ako taká, vám pri mailingu iba pomôže – či už pri zvyšovaní Open-rate, alebo Click-through-rate.

Tip č.4: vyvolajte urgenciu

Je viac ako pravdepodobné, že vaša organizácia na to, aby mohla vykonávať svoju činnosť, potrebuje finančnú pomoc od druhých ľudí. Nebojte sa upozorniť na naliehavú potrebu tých, ktorým pomáhate, už v predmete mailu.

Tip č.5: vyskúšajte netradičný predmet

Napríklad tým, že použijete iba jedno slovo. Prečo?
Alebo jednoducho: Ďakujem.

Takýto typ predmetu dobre funguje v spojení s konkrétnym menom odosielateľa, kedy je zrejmé, kto presne sa pýta, alebo kto konkrétne ďakuje.
Jednoslovný predmet maily prekvapí a vyvolá zvedavosť. A Vášmu emailu ponechá priestor vyniknúť.

Tip č.6: nechajte predmet mailu vyniknúť pomocou emotikonu

Ak je to vhodné (vzhľadom na činnosť vašej organizácie, príjemcov a samotný obsah emailu), môžete využiť aj túto možnosť. Ponúka ju už väčšina nástrojov na odosielanie hromadných emailov. Využitie vhodného symbolu vám pomôže odlíšiť váš email od kopy ďalších, ktoré príjemca vo svojej schránke nájde.

Emotikony v predmete emailu

Tip č.7: použite čísla

Podobne, ako pri písaní nadpisov, aj pri predmete emailu platí, že použitie čísiel vzbudzuje v čitateľovi chuť dozvedieť sa viac. Čísla vyjadrujú hodnotu, ktorú si možno jednoducho predstaviť aj bez množstva ďalších slov. Použitie čísiel Vám tiež pomôže pri odlíšení sa od množstva slov, ktoré sa v mailboxe nachádzajú. Zaujímavé je tiež zistenie, že na nepárne čísla ľudia reagujú viac, ako na párne 🙂

Záverečný tip: sami zistite, aký je najlepší predmet mailingu

Ak hľadáte zdroje na tému „Ako pripraviť najlepší predmet mailingu“, nájdete desiatky, stovky článkov. Tipy, ktoré v článku uvádzam, sa s týmito zdrojmi zhodujú, nájdete však aj množstvo iných tipov, ktoré možno iný zdroj vyvráti.

Preto najlepšie, čo môžete urobiť, je zistiť, čo funguje najlepšie práve VAŠEJ organizácii, ľuďom, ktorí sa zaujímajú o vás a vašu činnosť. Pripravujte mailingy starostlivo, s dostatkom času a výsledky merajte a vyhodnocujte. Postupom času sa Vám sami zistíte, aké predmety mailu zaujmú vašich podporovateľov natoľko, aby na ne klikli.

Aby vám neunikli ďalšie užitočné tipy, prihláste sa na odber noviniek 🙂