02 nov Vianoce prajú pripraveným
Vianoce – vrcholná darovacia sezóna sa blížia a ešte máte čas spraviť úpravy, aby to darcovia, ktorí chcú podporiť vašu organizáciu, mali čo najjednoduchšie. V decembri daruje viac ľudí, darujú vyššie sumy a nezriedka darujú aj viacnásobne. Vlani darcovia podporili organizácie za mesiace november a december 31% celkovej darovanej sumy za celý rok.
Prinášame vám niekoľko tipov, na čo nezabudnúť, aby ste odhodlaného darcu nestratili len preto, že nenašiel možnosť podpory.
Ako vyzerá hlavná stránka vašej organizácie?
V decembri a najmä v jeho druhej polovici budú ľudia na vašu stránku chodiť primárne nie kvôli informáciám, ale kvôli darovaniu. Uľahčite im to! Zamyslite sa, ako by ste mohli zvýrazniť možnosť darovať. Zmeňte na tento čas váš web, zvýraznite možnosť darovania alebo použite vianočný darovací banner.
Pozrite sa na vašu stránku očami návštevníka, ktorý tam prišiel prvýkrát:
- Je možnosť podpory okamžite viditeľná? Dobrá prax je mať samostatné tlačidlo „Podporte nás“ alebo „Darujte“ vpravo hore alebo ako súčasť horného menu. Nenúťte darcu scrollovať a hľadať, kde má kliknúť.
- Je darovacia stránka dostupná na 1 klik? Aj keď vás darcovia môžu podporiť rôznymi spôsobmi, tlačidlo „Podporte nás“ prelinkujte priamo na darovaciu stránku a radšej majte ostatné spôsoby prehľadne vymenované inde na samostatnej podstránke.
Mnohé organizácie majú aj v tomto čase na najviditeľnejšom mieste 2% napriek tomu, že teraz naozaj nikto formuláre na daňové priznanie nevypisuje.
Čo hovorí vaša darovacia stránka?
Skontrolujte si darovaciu stránku vašej organizácie:
- Sú predvolené sumy aktuálne? Priemerný jednorazový dar je aktuálne 35€ a priemerný pravidelný dar je 13€. Takto by teda mala byť nastavená predvolená suma pre darcov. Navyše, v decembri ľudia darujú vyššie sumy ako počas roka.
- Používate novú aktuálnu šablónu darovacej stránky?
- Je váš text aktuálny?
- Fungujú vám všetky prekliky?
- Sú všetky vaše ďakovné stránky a emaily aktuálne?
Vyskúšajte si cestu darcu, darujte skúšobne 1€ vašej organizácii a overte si, že všetko je nastavené správne.
Ak využívate vlastnú darovaciu stránku (prepojenie s DARUJME.sk priamo na vašej doméne), postupujte pri aktualizácii podľa manuálu pre programátorov.
Darovanie je vzťah
Darcovstvo nie je len o zbieraní peňazí na aktivity vašej organizácie. Darca vám daruje, pretože sa mu páči to, čo robíte, pretože chce pomáhať s vami, pretože sa chce stať súčasťou vášho príbehu. Aby ste mu to umožnili, potrebujete mať na neho kontakt. DARUJME.sk vám práve v tomto pomáha – darca dostane okamžité poďakovanie a vy získate jeho emailovú adresu a môžete ho informovať o tom, ako jeho dar pomohol. Darca spravil prvý krok vo vašom vzťahu, nezabudnite ho teda pozvať aj na druhé rande. Ak na prvom mieste na vašej stránke nájde len číslo vášho bankového účtu, zo vzťahu nič nebude, pretože nebudete vedieť, ako ho kontaktovať.
Pravidelní darcovia sú poklad
Koniec roka sa blíži, máte toho veľa za sebou a veľké plány na nový rok. Dajte pravidelným darcom vedieť, ako veľmi vám ich stabilné dary pomohli a čo všetko ste vďaka nim mohli spraviť. Poďakujte sa im za dlhodobú podporu – veď ani problémy, ktoré rieši vaša organizácia sa nevyriešia za pár dní. Ak máte na nich adresu, pošlite im malú pozornosť, určite sa potešia.
Oslovte s možnosťou pravidelnej podpory aj opakovaných jednorazových darcov. Vaša práca sa im zjavne páči, skúste im vysvetliť, ako by vám pomohlo, keby ste s ich pravidelným darom mohli počítať. V reporte „Opakovaní jednorazoví darcovia“ nájdete prehľad, ktorí darcovia vašej organizácii darovali v tomto roku viacero darov (Výška sľúbeného daru) a akú sumu vám celkovo darovali (Výška prijatého daru).
Darovanie cez mobil
Trend je jasný – vyše 70% návštevníkov darovacích stránok prichádza cez mobil. Hlavne vďaka GooglePay a ApplePay, ktoré sú súčasťou našej platobnej brány, darovanie cez mobil nikdy nebolo jednoduchšie.
Vždy si skontrolujte ako vyzerá hlavná stránka aj darovacia stránka vašej organizácie na mobile. Nové darovacie šablóny v DARUJME.sk sú všetky optimalizované pre mobily. Ak ešte používate starú šablónu, určite si ju zaktualizujte.
Koniec roka nie je len o Vianociach
Čoraz viac organizácií štartuje svoje vianočné kampane cez Giving Tuesday – tohto roku bude tento sviatok štedrosti v utorok 30. novembra. Čoraz viac darcov v tento sviatok darovania daruje a hlavne zapája sa aj čoraz viac firiem. Minulý rok si firma ESET pripravila 3 darcovské výzvy pre 3 mimovládne organizácie a celý mesiac pre nich úspešne zbierala dary. Ak dlhodobo spolupracujete s firmou, ktorá pozná vašu činnosť, oslovte ich, či by si nevytvorili pre vás darcovskú výzvu aj oni. Ako príležitosť môžu využiť napr. vianočný večierok alebo si spraviť vianočnú aukciu.
Podporu pre vás môžu získavať aj vaši fanúšikovia či spriatelení influenceri. Medzi vašimi podporovateľmi sa často skrývajú ľudia, ktorí chcú urobiť viac ako len poslať vám peniaze, lajknuť niečo na Facebooku či podpísať petíciu. Mnohí z nich sú ochotní pre vás aktívne získavať darcov. Umožnite im to a vytvorte vašej organizácii šablónu darcovskej výzvy, ak ju ešte nemáte.
A čo je najdôležitejšie? Komunikácia.
Máte už vytvorený obsah vianočnej kampane, peknú funkčnú darovaciu stránku, skontrolovali ste si správnosť všetkých informácií, odkazov, preklikov a bannerov? Tak nezabudnite na to najdôležitejšie. Komunikujte. Newsletter, blog, podcast, sociálne siete,… Pridajte všade informáciu a odkaz na možnosť podpory vašej organizácie. Pripravte si personalizované emaily pre vašu databázu pravidelných darcov, podporovateľov, partnerov, klientov a fanúšikov. Vianočné obdobie vám môže nielen priniesť nové dary, ale je to aj príležitosť, aby ste dali o sebe vedieť. Čo všetko sa vám za uplynulý rok práve vďaka vašim darcom podarilo? Aké sú vaše plány do ďalšieho roku? Využívajte silu rozprávania príbehov, buďte uveriteľní a autentickí.
Držíme palce a keby niečo, sme tu pre vás 🙂
Publikované 2. novembra 2021