givingtuesday-facbook-titulna-fotka

Pomôže #GivingTuesday získať dary a darcov?

Moju odpoveď na hore uvedenú rečnícku otázku nájdete nižšie. No ak koncept #GivingTuesday ešte nepoznáte, prečítajte si najskôr krátky úvod.

História #GivingTuesday

Newyorská organizácia 92nd Street Y sa v roku 2012 rozhodla postaviť konzumným tradíciám, ako sú Black Friday, ktoré spúšťajú predvianočnú nákupnú hystériu a priniesla kontrastný „darovací utorok“. #GivingTuesday je dňom, kedy sa šíri dobro a nezištné darovanie. Komukoľvek, kdekoľvek a akokoľvek. Myšlienka je tak jednoduchá a silná, že sa za päť rokov rozšírila do 98 krajín, spojila viac než 50 000 organizácií a milióny ľudí. Svoje korene zapúšťa aj na Slovensku.

Dokážeme ideou #GivingTuesday motivonať našich darcov?

maxresdefault-1V prvom rade si musíme úprimne priznať, že idea tohto dňa je pre našinca stále trochu vzdialená. Výpredajový „čierny piatok“ na nás (našťastie) neútočí tak šialene, ako je to napr. v USA. Aj keď otravný vreštiaci zelený mimozemšťan z internetového obchodu sa to snaží zmeniť naozaj výdatne a ďalšie obchody sa nesmelo pridávajú. No na teraz platí, že čím slabšie je znechutenie čiernopiatkovým konzumom, tým menší je aj odkaz vyzývajúci na odpor k nemu.

Ale. Ako fundraiseri vieme, že každá príležitosť na komunikovanie darcovstva je dobrá. A ak na to vieme využiť toto globálne podujatie, tak prečo nie 🙂

Od minima po riadnu kampaň

O #GivingTuesday sa hovorí a nasledujúce dni sa hovoriť bude. Je to sviatok štedrosti, dávania a dobrovoľníctva. Je to deň, kedy sa po celom svete oslavujú dobré skutky a šíri dobro. A tak sa do povedomia ľudí dostane – či už pochopia jeho hlbšiu ideu, alebo nie. To najmenej, čo môžete urobiť, je obetovať nejaký ten (sponzorovaný) facebookový status a k tomu rozoslať svojim podporovateľom špeciálny email či Newsletter. Samozrejme nezabudnite v ňom zrozumiteľne požiadať o dar a pridajte veľké darovacie tlačidlo smerujúce na vašu vlastnú darovaciu stránku. Veď je medzinárodný deň darovania a to je príležitosť podporiť práve vás. Môžete sa pri tom už pochváliť svojimi tohtoročnými úspechmi a načrtnúť plány na budúci rok. A tie dokážete naplniť aj, či dokonca iba, vďaka vašim skvelým darcom.

No a čo takto použiť #Giving Tuesday na rozbeh vašej predvianočnej kampane? Ak trochu pridáte plyn, môžete sa okrem reklamy na Facebooku pohrať aj s reklamou na Google. Veď na čo máme tie Google granty a semináre k nim? 🙂

Ak ste organizáciou, ktorá prichádza do kontaktu s ľudmi tvárou v tvár, pouvažujte nad nejakým drobným podujatím. Predaj mafiniek či večerné kino vo vašom komunitnom centre sa dá zorganizovať aj zo dňa na deň, či z týždňa na týždeň.

No a nakoniec, čo takto v tento deň medzinárodného darovania rozbehnúť vašu koncoročnú crowdfundingovú kampaň? Určite toho máte na rok 2018 naplánovaného viac než dosť a na realizáciu plánov sa zíde každé euro. Tu je príklad, ako to komunikuje „moja“ organizácia, na vlastnom webe – vlastnej kampaňovej darovacej stránke vytvorenej špeciálne pre GivingTuesday:

gtfp

Pustite sa do toho

Nápadov máte sami isto dosť. Každopádne, to najdôležitejšie je pustiť sa do toho. #GivingTuesday štartuje ten najdôležitejší čas pre každú neziskovku, ktorá oslovuje darcov. V predvianočnom období ľudia radi prispejú na dobrú vec a to až 2x viac a častejšie ako inokedy v roku. Pustite sa teda do toho!