raketa

Rekordný december!

Vieme! Už sme ako obohratá platňa, ale opakovať to budeme dookola – december je ten najdôležitejší mesiac pre každú neziskovku, ktorá získava dary od individuálnych darcov.

Pozrime sa teda na to, ako dopadol tento kľúčový mesiac v číslach. V sume darov sme zaznamenali štyridsať percentný nárast oproti decembru v roku 2015. Neziskovky získali takmer 107 tisíc euro, čo je o 44 tisíc viac ako pred rokom. Gratulujeme!

dec_12-16

Celkovo prijatá suma darov v mesiaci december za roky 2012 až 2016.

 

Najúspešnejšou organizáciou v decembri 2016 bol Plamienok za ktorým sa umiestnila Nová synagóga (Truc Sphériqe) a čerstvý nováčik v DARUJME.sk – Akadémia urgentnej medicíny. Nižšie v blogu sa detailnejšie pozrieme na to, vďaka akým aktivitám (viditeľným z vonka) sa práve tieto tri organizácie umiestnili na pomyselnom stupni víťazov.

top-20-december

TOP 20 za december 2016 (suma prijatých darov)

 

Veľmi zaujímavý je tiež pohľad na to, ako sa neziskovkám podarilo „boostnuť“ svoje príjmy z darov oproti iným mesiacom v roku. Víťazom (a to doslova o niekoľko dĺžok) sa stala žilinská Nová synagóga. Tá z priemerných takmer 600€/ mesiac v decembri vyletela na sumu vyše 12.000€/mesiac. Teda 21 násobok jej bežného výsledku. GRATULUJEME!

narast-oproti-priemeru

Do tabuľky boli zaradené organizácie s priemerným mesačným príjmom (január – november) min. 500€ a zároveň s minimálnym decembrovým príjmom 1.000€.

 

No ale teraz to dôležité – čo také tieto organizácie robili, aby dokázali v decembri pritiahnuť toľko darov (a darcov)?

Plamienok

Detský hospic Plamienok je dlhodobo najúspešnejšia organizácia v oblasti online fundraisingu. Ako jedna z prvých organizácií si uvedomili, že práve online je nie iba relatívne lacné a efektívne miesto na získavanie darcov, ale má hlavne veľký potenciál. Plamienok už dlho a poctivo pracuje s dátami svojich podporovateľov a fanúšikov, komunikuje s nimi a vie ako a kedy ich osloviť.

Svoju predvianočnú kampaň Plamienok odštartoval už koncom októbra troma videami, ktoré komunikujú poslanie organizácie a potrebu pravidelného darcovstva. K dnešnému dňu mali iba na YouTube takmer 170 tisíc vzhliadnutí. Vďaka (no predpokladáme, že nie len) tejto kampani bol už november rovnako nadpriemerný ako december (dvojnásobný nárast príjmov z darov). Počas dvoch posledných mesiacov roku 2016 bol nárast príjmov z darov takmer dva a pól násobný. Gratulujeme!

 

Na Facebooku plamienok rozbehol intenzívnu komunikáciu svojho poslania spolu s hashtagmi #plamienok #helpingchildren

 

Nová synagóga (Truc Sphérique)

nesmrtelnost1

Koncom novembra sa rozbehla záverečná zbierková kampaň na dokončenie Novej synagógy. Asi iba ten, kto nemá prístup na internet, nesleduje televíziu, nepočúva rádio a nečíta noviny nezachytil informáciu o spievajúcich stenách z ktorých môžete počuť mená všetkých nesmrteľných darcov, ktorí na rekonštrukciu prispeli.

 

Akadémia urgentnej medicíny

Nespomíname si na podobný raketový štart, aký mala Akadémia urgentnej medicíny. Organizácia začala používať DARUJME.sk v polovici novembra a už v decembri sa zaradila medzi tak úspešné organizácie, akými sú dlhodobo Plamienok, .týždeň – fond pre kvalitnú žurnalistiku či Slovenská katolícka charita.

Za decembrovým úspechom nie je žiadna vianočná kampaň. Ide totiž o organizáciu zabezpečujúcu urgentnú zdravotnícku pomoc na mieste bojov v Iraku. Komunikácia prebieha primárne cez sociálne siete a organizácia cieli tak na slovenských, ako aj zahraničných darcov.