23 okt Ako na úspešnú crowdfundingovú kampaň?
Na nedávnom seminári sme sa spolu ponorili do dát a metrík marketingových kampaní. Ako to všetko využiť pri fundraisingu a crowdfundingu?
Prizvali sme si k tomu odborníkov z agentúry PS:Digital, ktorí majú bohaté skúsenosti v oblasti digitálneho marketingu a crowdfundingových kampaní. Peter Šebo a Ján Plišnák účastníkom poskytli množstvo praktických tipov a trikov, ktoré im pomôžu vytvoriť úspešné kampane.
Platforma – komunita – marketing
Pre úspešnú kampaň je kľúčové, aby fungovali tieto tri zložky.
Platforma je to, kde máte vašu kampaň publikovanú a kde ju môžu ľudia jednoducho a ľahko podporiť. V Centre pre filantropiu máme všetko pod jednou strechou a na DARUJME.sk alebo StartLabe nájdete všetko, čo potrebujete. Stačí sa nám ozvať na info@darujme.sk a pomôžeme vám.
Komunitu si budujete postupne a sú to všetci ľudia zo širokého okolia vašej organizácie, zamestnanci, dobrovoľníci, darcovia, klienti, rodinní príslušníci, ľudia z vašich databáz, firemní darcovia alebo partneri, úradníci, ktorí riešia vašu tému, publikum na sociálnych sieťach, influenceri, návštevníci vašich podujatí atď. Táto komunita ľudí je váš poklad a dobrou starostlivosťou ju viete zveľaďovať. Ako na to, sme hovorili na webinári Starostlivosť o darcovstvo – odporúčame na prečítanie, záznam nájdete aj v Príručke.
Marketing je to, čo vám pomôže dostať váš obsah/kampaň k relevantným ľuďom. Peťo a Janči z PS:Digital sú machri na digitálny marketing a sociálne siete. A práve v tejto oblasti sa podelili o konkrétne príklady a ukážky, ktoré pomôžu lepšie pochopiť, čo funguje a čo nie.
Viete čo je ROAS?
Touto otázkou naši lektori zaskočili všetkých prítomných😊
ROAS, alebo Return on Ad Spend, je dôležitá marketingová metrika, ktorá meria efektivitu investícií do reklamy. Jednoducho povedané, ROAS ukazuje, koľko peňazí zarobí každé euro investované do reklamy.
Výpočet ROAS je pomerne jednoduchý. Používa sa nasledujúci vzorec:
ROAS = Celkové príjmy z reklamy / Celkové náklady na reklamu
Napríklad, ak investujete 100 € do reklamnej kampane a táto kampaň vám prinesie príjmy vo výške 300 €, váš ROAS bude 3, čo znamená, že za každé investované euro získate 3 €.
ROAS pomáha marketérom vyhodnotiť úspešnosť ich reklamných kampaní a optimalizovať rozpočet na základe dosiahnutých výsledkov. Vysoký ROAS naznačuje, že reklama je efektívna a prináša dobrý návrat investícií, zatiaľ čo nízky ROAS môže signalizovať potrebu zmeny stratégie alebo optimalizácie kampane. Viac o ROAS sa dočítate napríklad tu.
Kampani sa treba venovať
Na seminári sme sa dozvedeli, aké chyby a slepé uličky je potrebné pri príprave kampane obísť. Peťo a Janči zdôraznili dôležitosť dôkladnej prípravy a plánovania, ako aj neustáleho testovania a optimalizácie kampane. Účastníci mali možnosť vidieť marketingovú stránku a analýzy reálnych úspešných kampaní, ktoré PS:Digital realizovala.
Čo na seminár hovoria účastníci?
Seminár prilákal veľké publikum z radov organizácií v DARUJME.sk, ktorí sa chceli dozvedieť viac o tom, ako efektívne naplánovať a zrealizovať úspešnú crowdfundingovú kampaň. Potešilo nás veľmi veľa milých reakcií.
„Bolo zaujímavé mať zhrnutý priebeh kampane v jednom seminári. Vnímame to u nás v organizácii veľmi podobne ako prezentovali CPF či PS:Digital. Najzaujímavešie/najprínosnejšie boli časti týkajúce sa ekonomickej stránky kampane. Tiež som zástancom vyšších budgetov a snažím sa ich presadzovať aj u nás. Páni z PS:Digital komunikovali a zdieľali skúsenosti otvorene a detailne, to si vážim. Ďakujem CPF za tento typ vzdelávania pre neziskovkový sektor.“
„Zaujala ma najmä posledná časť prednášky s konkrétnymi tipmi na kampaň v Meta. Ďakujeme za možnosť zúčastníť sa a za všetko, čo v Darujme pre neziskové organizácie robíte!“
„Zažila som viacero Aha momentov, keď som si uvedomila, čo všetko musíme ešte dotiahnuť pred tým ako vôbec kampaň spustíme.“
„Prínosný pre mňa bol spôsob merania a vyhodnocovania kampaní v čase.“
„Bolo veľmi milé stretnúť sa naživo:)“
Seminár bol naozaj nabitý novými informáciami a s poslednou vetou sa absolútne stotožňujeme aj my v DARUJME.sk. Preto chceme robiť takýchto osobných vzdelávaní viac.
Najbližšie vás pozývame na seminár Vianočná kampaň Last Minute, ktorý bude v stredu 6. novembra od 13 hod. opäť u nás na Baštovej 5 v Bratislave. Neváhajte a prihláste sa čo najskôr, kapacita bude opäť obmedzená a pozvanie prijali dámy z dvoch organizácií – Koľko lásky o.z. a Depaul Slovensko. Na čo všetko sa môžete tešiť? Pozrite sa tu.
Ak ste seminár s PS:Digital nestihli…
Záznam seminára je dostupný všetkým používateľom z organizácií v DARUJME.sk po prihlásení cez moje.darujme.sk v časti Príručka – Videá. Okrem neho tam nájdete aj mnohé ďalšie užitočné videá.
Všetky tieto tipy môžete pri vašich kampaniach využívať aj vy, inšpirujte sa. Ak by ste mali akékoľvek otázky alebo mali nápad na kampaň a chceli sa poradiť, môžete si s nami dohodnúť online konzultáciu – stačí si vybrať vhodný čas.