19 dec Vianočný fundraising na poslednú chvíľu
Vedeli ste, že december vydá v online darovaní za viac ako 2,5 násobok bežného mesiaca? A že zatiaľ, čo od januára do novembra dosahuje priemerná výška jednorazového daru sumu 36 €, v decembri je to vyše 44 €? To ukazujú dáta nazbierané za 5 rokov fungovania DARUJME.sk.
December je ten mesiac, kedy ľudia dávajú častejšie a viac, ako počas zvyšku roka. Ak na to potrebujete rukolapný dôkaz, tu sú dáta online darovania cez DARUJME.sk od 1.1. do 18.12. 2017:
Keď sa zima opýta, čo ste robili v lete…
Šikovné neziskovky to vedia a preto si aktivity na tento mesiac pripravujú dlho dopredu. Niektoré si veci nenechávajú na poslednú chvíľu a začnú plánovať už v lete.
Uvedomujeme si však realitu bežných dní väčšiny organizácií. Preto sa tešíme aj z takých, ktoré sa spamätajú na poslednú chvíľu a stále dokážu pripraviť excelentnú kampaň aj za dva týždne.
Ak nepatríte ani k prvým a žiaľ ani k druhým, nehádžte flintu do žita! Nevešajte rok 2017 na klinec! Neskladajte ruky do klína… Tento blog vás ešte môže zachrániť.
Prinášame zopár osvedčených tipov, ako na to v online. Všetky však predpokladajú, že viete darcom ponúknuť ľahkú a rýchlu možnosť podpory – váš vlastný darovací formulár umožňujúci darovať kartou, platobným tlačidlom či prevodom na účet.
Zmeňte stratégiu a zabudnite na Vianoce
Ak máte naozaj málo času, namiesto cielenia na Vianoce, komunikujte koniec roka (zhrnutie vašej spoločnej práce) a začiatok nového (smelé plány a výzvy, pri ktorých rátate aj s vašimi podporovateľmi).
Samozrejme, ak čo i len trošku stíhate, môžete to skombinovať aj s tými Vianocami a hovoriť o štedrosti, ktorá vám v novom roku umožní spraviť ešte viac práce. Pred Silvestrom napríklad o poslednom dobrom skutku v roku 2017 a tesne po Novom roku o dobrom začiatku s prvým dobrým skutkom.
Aj keď sú posledné dva predvianočné týždne naozaj tie najdôležitejšie, takmer rovnako dobre sa vám môže zadariť aj medzi Vianocami a Novým rokom. Stačí sa pozrieť na vývoj darov v decembri 2016. Takýto vývoj zaznamenávame každoročne.
A nie, nebojte sa poslať pokojne aj 3 emaily v krátkom čase, napr 22., 28. decembra a pokojne hneď 1. januára.
Facebook, Instagram a Twitter…
Napíšte post. Jasný a jednoduchý. Ideálne s obrázkom a určite s linkom na vašu darovaciu stránku. A áno, budete ho musiať zasponzorovať, aby ho niekto aj reálne videl. Rovnako zaberie, ak jeho variant zverejnia aj všetci ľudia z vašej organizácie a pridajú k nemu nejakú formu osobnej spovedi. Napríklad o tom, aký bol pre nich ten rok a na čo sa tešia v 2018tom.
Spomínali sme, aby ste nezabudli na link na darovaciu stránku? To len tak pre istotu 🙂
Emaily
Ak máte databázu mailových kontaktov (vaši podporovatelia, fanúškovia, signatári petícií…), toto bude pre vás to najdôležitejšie. Email bol vždy účinnejší ako Facebookový post a hrádky Marka Zuckerberga so Slovenským Facebookom ho v týchto mesiacoch robia ešte dôležitejším.
Pokúste sa v záplave emailov vyniknúť. Dobré rady sme Vám ponúkli v našich predchádzajúcich blogoch, no ak máte práve mozog úplne vyprataný a jediné na čo dokážete myslieť je, či vám kuriér stihne doručiť darček, ktorý ste si práve objednali (napríklad zo StartLabu :), spravte to jednoducho. Obrázok, jedna veta, veľké tlačidlo a pod tým 2-3 odstavce personalizovaného textu:
Ak stíhate, prispôsobte vizuálu emailu aj vašu darovaciu stránku. Tá nech zopakuje hlavný obrázok a vyvarujte sa priveľa textu. Jeden či dva riadky naozaj stačia. Ľudia, ktorí prišli až sem, Vás poznajú a hej, tiež musia stihnúť povysávať, umyť okná a napiecť medovníčky. Tak im to nekomplikujte.
A my vás už nebudeme zdržiavať. Hlavne odošlite ten mail, postnite (a zasponzorujte) ten status a potom už tie Vianoce môžu naozaj prísť.
Šťastné a veselé želám!
Igor Polakovič
zakladateľ DARUJME.sk
Prihlásiť sa na odber noviniek
Publikované 19. decembra 2017