Top tipy zo seminára: Ako urobiť z e-mailov silný fundraisingový kanál

E-mail nie je mŕtvy! Práve naopak. Je to jeden z mála komunikačných kanálov, ktorý máte úplne pod kontrolou. Nezávisí od algoritmov ani rozpočtov, a keď sa používa správne, dokáže prinášať pravidelný príjem a dlhodobých darcov.

Na našom aprílovom seminári sme sa spolu s Dominikom Harmanom z ACN Slovensko – Pomoc trpiacej Cirkvi a tímom DARUJME.sk pozreli na to, čo robí z e-mailu skutočný fundraisingový nástroj – a čo mu naopak nepomáha. Prinášame vám výber najpraktickejších tipov zo seminára.

  1. Zabudnite na slovo „newsletter“
    Tradičný newsletter plný rôznych tém je fajn, ale nestačí. Ak chcete, aby e-mail generoval dary, nestačí ho len „poslať raz za čas“. Potrebujete konzistentnú e-mailovú komunikáciu so zameraním na fundraising.
    Dominikov recept: REP – Radikálna Emailová Prax.
    • Kratšie e-maily s jasným príbehom a výzvou.
    • Téma = jedna nosná informácia, nie 5 správ v jednom.
    • Posielajte email každý týždeň, nie raz za mesiac.
  2. Premýšľajte ako stratég, nie ako odosielateľ
    Nejde len o to „čo napíšete“, ale kedy a komu. Vaším cieľom nie je len jeden dar, ale aj druhý, tretí a hlavne dlhodobý vzťah s darcami. Sledujte, v ktorej fáze sa daný kontakt nachádza (nový kontakt, prvodarca, pravidelný darca) a prispôsobte tomu komunikáciu.
    Tip: Automatizované vítačky a ďakovačky vám pomôžu premeniť prvý dar na dlhodobejší vzťah.
  3. Zbierajte kontakty kde sa len dá
    Najlepší fundraisingový e-mail je ten, ktorý máte komu poslať. Budujte si databázu aktívne:
    • prihlasovací formulár na webe
    • linky v bio na sociálnych sieťach
    • petície, offline eventy, kurzy, kvízy
    • e-booky alebo iné „lead magnety“
    Tímy, ktoré sú kreatívne pri zbere kontaktov, majú neskôr čo segmentovať a s kým budovať vzťah.
  4.  Pracujte s dátami z DARUJME.sk
    Odhady môžu byť nepresné, preto využívajte reálne dáta. DARUJME.sk vám umožňuje segmentovať darcov podľa toho, či prispievajú jednorazovo alebo pravidelne, akú majú históriu darov, a ktoré kampane sledujú. To všetko môžete prepojiť s vaším e-mailovým nástrojom.Návody na prepojenie Mailchimpu či Smartemailingu nájdete tu.
  5.  Píšte e-maily ako človek človeku
    Upútal by vás email v komplikovanej šablóne, graficky preplácaný a vo veľmi formálnom jazyku? E-mail, ktorý pôsobí ako osobný a úprimný, má oveľa vyššiu šancu uspieť.
    Dominikov tip na autenticitu: „Píš, ako rozprávaš – doslova.“
  6. Pomôžte si umelou inteligenciou
    AI nemá napísať email za vás, ale môže vám pomôcť premyslieť si ako má vyzerať a čo má obsahovať. Brainstorming textov, štylistiky, návrhy na predmet emailu, testovanie variácií e-mailov, plánovanie kampaní… to všetko môže byť rýchlejšie a ľahšie s pomocou nástrojov ako ChatGPT.)
  7. Nefunguje to? Nerobíte chybu – robíte pokrok
    Nie každý e-mail bude trhák. Nie každý príjemca daruje. Ale ak sa učíte z dát, testujete a ladíte prístup, ste na správnej ceste. Sledujte trendy, skúšajte nové veci, kombinujte e-maily so sociálnymi sieťami a myslite na celkový dojem z vašej komunikácie.

Čo na seminár hovoria účastníci?

Potešila nás rekordná účasť – 60 ľudí, ktorí sa chcú zlepšovať vo fundraisingu. A veľmi nás teší aj vaša spätná väzba:

Celá prezentácia bola k veci, zaujímavo (aj vtipne) podaná. Oceňujem, že nebola príliš dlhá, ale obsiahla veľa užitočných informácií, nebola tam zbytočná vata, ani pridlhá diskusia. Takže za mňa výborné, fresh, obohacujúce, ďakujeme.

Ďakujeme za možnosť zúčastniť sa. Nakoplo nás to naozaj sa venovať darcom. U nás je to bohužiaľ ozaj zanedbávané, ale teraz máme nové posily v tíme, tak verím, že naštartujeme lepšiu komunikáciu.

Zaujala ma intenzita posielania mailov a myšlienka magnetu. Veľmi sa mi páči, ako prepájate komunitu a prispievate k rozvoju fundraiserov.

„Pobavilo ma zistenie že pracujeme s mailingom ako v 16 storočí, čiže nová REP.“

Ďakujem za vzdelávanie, ktoré robíte! Má to zmysel a veľa som sa včera naučila, zároveň to bolo vtipné a osobné, preto povzbudzujem pozývať takýchto ľudí z praxe, ktorí sa nehanbia prezentovať svojou prácou a vzdelávať iných.

Bonus pre účastníkov

Účastníci získali od Dominika možnosť bezplatnej konzultácie. Chcete aj vy podobné know-how? Sledujte naše ďalšie vzdelávacie podujatia, ktoré pre členské organizácie v DARUJME.sk prinášame.

Najbližšie sa vidíme už 28. mája 2025 o 13:00 hod. na webinári:
Zviditeľnite svoju organizáciu s Google Ad Grants a Google Workspace 
➡️ Registrácia na webinár 

DARUJME.sk je prvý a najväčší nekomerčný darcovský systém, prostredníctvom ktorého môžu ľudia bezpečne a spoľahlivo darovať finančný príspevok niektorej z overených mimovládnych organizácií. Od roku 2012 pomohlo mimovládnym organizáciám už viac ako 36 miliónov eur. Prevádzkuje ho Centrum pre filantropiu n.o., ktoré už 22 rokov aktívne prispieva k rozvoju darcovstva na Slovensku.

 

Publikované 15. mája 2025