14 jún Komunikácia a fundraising patria k sebe
Pripravili ste si krásnu darovaciu stránku pre vašu organizáciu a dary nepribúdajú? Ste si istí, že o nej vaši potenciálni podporovatelia vedia? Lenka Polomská Rišková z Centra pre filantropiu na našom webinári určenom pre organizácie zapojené v DARUJME.sk vysvetľovala, že fundraising a komunikácia musia ísť v organizácii ruka v ruke a môžu si navzájom veľmi pomôcť. Inak je to len premárnená príležitosť.
Lenka má v DARUJME.sk aj StartLabe na starosti konzultácie ku kampaniam a časť komunikácie. Píše pravidelné newslettre a články a vzdeláva o crowdfundingu.
Komunikácia ako spoľahlivý motor fundraisingu
Spojenie fundraisingu a komunikácie je kľúčové. V organizácii sa jedno bez druhého jednoducho nezaobíde. Ako teda začať efektívne komunikovať s vašimi podporovateľmi a čo by mala obsahovať dobrá komunikácia?
1. Obsah, ktorý vzbudzuje emócie
Zadefinujte si v organizácií svoje „prečo“. Vaša vnútorná motivácia, ciele a to, aký je dôvod, pre ktorý ste sa do svojho projektu pustili, je prvým hýbateľom vašej komunikácie.
2. Podaný pútavou formou
Tento obsah musí byť podaný zaujímavou a príbehovou formou, ktorá vašich podporovateľov ľahšie nadchne a vedia sa s ním stotožniť. Pomocou storytellingu ľahšie vysvetlíte veci, vzbudíte záujem a dôveru.
3. Špecificky zacielenému publiku
Ak chcete zaujať všetkých, väčšinou nezaujmete nikoho. Na webinári sme si prešli otázky, ktoré si treba klásť pri definovaní vašej cieľovej skupiny. Veľa informácií o vašom publiku viete získať aj z adminu DARUJME.sk, kde máte k dispozícií komplexný profil vašich darcov. Buďte zvedaví! Komunikujte so svojimi darcami, pýtajte sa na názory, čo ich zaujíma a snažte sa ich čo najlepšie spoznať.
4. Cez dobre zvolené komunikačné kanály
Newslettre? Sociálne siete? Eventy? Lenka nám priblížila jednotlivé komunikačné kanály a dala množstvo tipov a príkladov, ako prostredníctvom nich zbierať databázu kontaktov, ktorá má pre každú organizáciu nevyčísliteľnú hodnotu. Nezabúdajte však, že za každým kontaktom sa skrýva ľudská bytosť a tak s ním aj následne pracujte.
Ako vám fungujú jednotlivé komunikačné kanály si môžete odsledovať aj v reportoch DARUJME.sk, kde si viete pozrieť, ktoré z nich vám a prinášajú najviac darcov.
5. Pravidelne a konzistentne
Komunikujte celoročne a budujte si komunitu svojich podporovateľov. Pripomínajte sa, udržujte kontakt, či už prostredníctvom mailov alebo sociálnych sietí, ale nebráňte sa ani osobnej komunikácií. Čo tak pozvať vašich podporovateľov na spoločný piknik, prípadne koncert?
Učte sa od najlepších
Pozrite si komunikáciu a kampane napríklad organizácií Cesta von, IPčko alebo Človek v ohrození, ktoré počas webinára bližšie rozoberáme. Všimnite si, že sa často zameriavajú priamo na pravidelných darcov, ktorí im môžu priniesť najväčšiu stabilitu.
Čo na webinár hovoria účastníci?
Potešili nás pozitívne reakcie, ktoré ste nám po webinári poslali. Z vašich postrehov vyberáme tieto:
„Celkové podanie témy bolo výborné, veľmi dobre zhrnuté, jasne, jednoducho, široko obsiahnutá téma. Napriek tomu, že mnohé informácie mi boli známe, webinár mi poskytol výborné zhrnutie, z ktorého budem čerpať.“
„Páčila sa mi štruktúra prezentácie, aj konkrétne príbehy.“
„Ďakujem, že organizujete takéto kvalitné webináre :)“
Ak ste sa zúčastnili webinára Komunikácia ako motor fundraisingu a chcete nám ešte dať spätnú väzbu, budeme radi, keď si nájdete chvíľku na tento dotazník.
Zaujala vás táto téma, ale nestihli ste webinár?
Záznam webinára je dostupný všetkým používateľom z organizácií v DARUJME.sk po prihlásení cez moje.darujme.sk v časti Príručka – Videá.
Okrem neho tam nájdete aj video (nielen) pre nové organizácie v DARUJME.sk, kde vysvetľujeme funkcie a novinky v systéme, nastavenia darovacích stránok, darcovských výziev a základné princípy fundraisingu.
Všetky tieto tipy môžete pri vašich kampaniach využívať aj vy, inšpirujte sa. Ak by ste mali akékoľvek otázky alebo mali nápad na kampaň a chceli sa poradiť, môžete si s nami dohodnúť online konzultáciu – stačí si vybrať vhodný čas.