Darček, ktorý pomáha dvakrát: certifikát pre darcu

Poznáte ten pocit dva dni pred Vianocami, keď náhle zistíte, že vám pre niekoho chýba darček? V tejto situácii sa ocitáme mnohí. Pomôžte týmto ľuďom a dajte im možnosť podporiť vás a získať za to certifikát pre darcu, na ktorom bude napísané, že podporil dobrú vec.

Aby to bolo pre darcov čo najjednoduchšie, pripravte im certifikát o darovaní, ktorý môžu vytlačiť a potešiť svojho blízkeho. Darca takto získa možnosť darovať darček s príbehom a vy získate podporu tam, kde by možno inak nevznikla.

Ako vytvoriť certifikát, ktorý poteší?

1. Vytvorte jednoduchý PDF certifikát v grafickej identite vašej organizácie.
• Vyčleňte miesto, kam darca doplní meno obdarovaného.
• Umiestnite krátke poďakovanie a vetu, komu dar pomôže (bez uvedenia sumy).
• Použite svoju grafickú identitu, logo a prvky, ktoré reprezentujú vašu organizáciu.

Inšpirovať sa môžete napr. takýmto certifikátom:

2. Certifikát nahrajte do šablón ďakovných e-mailov vo vašej kampani na DARUJME.sk.
• Vo vašej vianočnej kampani či štandardnej darovacej stránke ho vložte do všetkých šablón mailov s potvrdením o prijatí daru (čiže okrem prísľubov).
• Skontrolujte veľkosť súboru – ideálne do 1 MB – a overte, či sa správne zobrazuje aj v mobiloch

3. Komunikujte možnosť venovania certifikátu

Ak certifikát pripravíte, ale nikomu neodkomunikujete, robili ste ho zbytočne. Certifikát pomáha len vtedy, keď o ňom ľudia vedia. Komunikujte dve jednoduché veci:

  • že certifikát ponúkate,
  • a že jeho získanie je úplne jednoduché – stačí podporiť vašu organizáciu cez darovaciu stránku.

 

Odporúčame vám:

  • poslať krátky e-mail vašim darcom (newsletter – napr.: „Hľadáte darček na poslednú chvíľu? Podporte nás v mene niekoho blízkeho a získajte certifikát.“),
  •  vytvoriť 1–2 príspevky na sociálne siete s ukážkou certifikátu,
  • upraviť /vytvoriť darovaciu stránku tak, aby obsahovala informáciu aj vizuál certifikátu.

 

Ako komunikovať certifikát darcom, aby si povedali: „Toto presne potrebujem!“

Tu sú komunikačné princípy, ktoré fungujú:

          1) Zdôraznite, že je to rýchle riešenie darčeka na poslednú chvíľu

Darcom vyslovene uľavíte. Použite formulácie ako:

„Nemáte ešte darček? Máme pre vás niečo, čo vybavíte za minútu.“

„Darček, ktorý stihnete aj 24. decembra.“

2) Postavte komunikáciu na emocionálnej hodnote daru

Nie je to len papier — je to gesto, ktoré pomáha.

„Darujte niekomu dobrý pocit z toho, že pomohol.“

„Darček, ktorý má zmysel ešte dlho po Vianociach.“

3) Umožnite darcovi cítiť sa ako autor dobrého skutku

Komunikujte benefit pre darcu, nie organizáciu:

„Váš dar vytvorí podporu tam, kde je najviac potrebná.“

„Vy dávate darček, ktorý mení realitu.“

4) Ukážte vizuál certifikátu

Na sociálnych sieťach a v newsletteri je veľmi účinné ukázať, ako vyzerá výsledok. Darca si to hneď predstaví a zvýši sa pravdepodobnosť, že ho využije.

5) Buďte konkrétni o dopade

Krátka veta typu: „Týmto darom pomôžete zabezpečiť…“ funguje lepšie než dlhé vysvetlenia.

6) Pripomeňte, že je to dar, ktorý prináša dvojnásobnú radosť

           Obdarovaný dostane hodnotný darček, organizácia získa podporu a darca si uľahčí život.

 

Prečo sa do toho oplatí pustiť

Vianočný certifikát je maličkosť, ktorá vie príjemne prekvapiť vašich darcov. A možno práve váš certifikát bude ten darček, ktorý niekomu zachráni Vianoce a vám prinesie nového podporovateľa.

Tieto tipy sú tu na to, aby vám pomohli rásť a zbierať dary efektívnejšie. Nebojte sa inšpirovať, skúšať a pýtať sa. Ak máte nápad na kampaň alebo sa len chcete poradiť, radi sa s vami stretneme online. Stačí si vybrať termín, ktorý vám vyhovuje.

 

Publikované 25. novembra 2025