11 okt Peer to Peer kampane Nadácie Cvernovka
Pravdepodobne poznáte príbeh bratislavskej Cvernovky. Ide o kreatívne centrum, ktoré roky fungovalo v starej továrni na cverny na Mlynských nivoch. Žiaľ, majiteľ budovy sa rozhodol kreatívcov nahradiť apartmánmi a tí si museli nájsť nové priestory. Po úspešných rokovaniach dal Bratislavský samosprávny kraj Nadácii Cvernovka do dlhodobého prenájmu priestory po Strednej priemyselnej škole chemickej na Račianskej ulici v bratislavskom Novom Meste.
Škola, ktorá fungovala nepretržite od roku 1951 ukončila prevádzku v roku 2011. Odvtedy sa do nej zakusol zub času. Nevyužívaný priestor začal postupne chátrať a dnes je budova a celý areál v nevyhovujúcom technickom stave.
Pred celkovou rekonštrukciou školy bolo potrebné zrevitalizovať a vyčistiť celý areál. Z budovy vyprať nefunkčný inventár, sanitu, či laboratórne vybavenie. Odčerpať vodu zo suterénu, odstrániť plesnivé omietky, staré linoleá, zvlhnuté a vyduté podlahy či demontovať radiátory. Na to všetko potrebovali získať počiatočných 15.000€.
Cvernovkári sa pustili do oslovovania verejnosti, pričom jednou z ciest bolo zapojenie známych ľudí do tzv. Peer to Peer kampane. Tí sa rozhodli osloviť svoje okolie, aby sa pridali k nim, prispeli a pomohli získať potrebné zdroje.
Výzvy priniesli 1.591 € a aj vďaka nim sa cieľ, teda získanie počiatočných pätnástich tisícok, podarilo naplniť.
Po kampani Sama Marca pre Plamienok ide o ďalšie kreatívne využitie DARUJME.sk na tento druh fundraisingu. A my už intenzívne pracujem na tom, aby to bolo pre nasledovníkov Plamienka a Cvernovky jednoduchšie.
Publikované 11. októbra 2016