28 júl Narodeniny Sama Marca pre Plamienok
V stredu 19. júla sa na slovenskom Facebooku stala výnimočná vec. 116 osôb na základe jedinej výzvy od Sama Marca podporilo detský hospic Plamienok. Z vyzbieranej čiastky sa všetci veľmi tešíme.
Copywriter a bloger Samo Marec sa rozhodol osláviť svoje narodeniny, vo svete veľmi obľúbeným spôsobom, a to formou Peer to Peer fundraisingu. Urobil tak z jednoduchého dôvodu, ľudí v organizácii pozná, váži si ich činnosť a chcel práve Plamienok podporiť takouto formou. Samo nám k tomu povedal: “Keďže sa už zaobídem bez toho, aby som zo svojich narodenín mal radosť ja, rozhodol som sa urobiť radosť niekomu inému. Veľmi sa teším, že ľudia na túto výzvu reagovali v takomto počte.”
A že reagovali! Veríme, že nakoniec aj Samo mal práve vďaka takejto mini kampani zo svojich 34. narodenín radosť.
Výsledky mini kampane
V tento deň zverejnil na súkromnom profile a fan page výzvu, v ktorej napísal, aby mu jeho priatelia a sledovatelia negratulovali, nepísali, ale radšej poukázali jednorázový alebo pravidelný dar pre Plamienok. S výzvou nebola spojená žiadna ďalšia kampaň a napriek tomu, iba vďaka jednému príspevku na súkromnom profile a stránke, sa podarilo za 24 hodín vyzbierať viac ako 1 100 €. Po dobehnutí všetkých platieb a prijatí darov od ľudí, ktorý si status všimli v nasledujúce dni, sa suma zastavila na 1 170 €.
Počet jednorázových darov | 66 |
Suma jednorázových darov | 1 105 € |
Počet pravidelných darov | 15 |
Suma pravidelných darov | 130 € |
Priemerná výška jednorázového daru | 17 € |
Priemerná výška pravidelného daru | 9 € |
Veľmi zaujímavý bol fakt že 13 darcov sa vďaka Samovej výzve rozhodlo podporovať Plamienok pravidelne, mesačným darom. A ak všetci vydržia minimálne osem mesiacov, tak sa ich pravidelné dary vyrovnajú sume, ktorú darovalo 61 jedorazových darcov! Druhou veľmi zaujímavou informáciou je, že až na jedného, všetci darcovia darovali Plamienku prvý raz. Plamienok tak vďaka Samovej kampani získal podporu od ľudí, ktorých pred tým svojimi kampaňami nezaujal. Získal teda aj desiatky nádejných dlhodobých podporovateľov. To, či organizáciu podporia znova je však už len v jej rukách.
Zástupcom Plamienku sa Samova predstava oslavy narodenín od začiatku veľmi páčila. Po skončení kampane nám na otázku, ako ju hodnotia, odpovedala Radka Husáriková, fundraiserka individuálnych darcov: “Teší nás, že Samo Marec venoval svoje narodeniny práve našej organizácii a že sa táto jeho myšlienka šíri ďalej. S radosťou môžeme oznámiť, že sa kampaňou inšpirovali už ďalší jeho známi či priatelia.”
Celá táto mini kampaň vznikla veľmi jednoducho. Pripraviť stránku zabralo len pár hodín práce. Stačilo v administračnom rozhraní vytvoriť personalizovanú darovaciu stránku s textom od Sama a grafikou od Plamienku a napísať šablóny ďakovných emailov.
Pridávame krátke zhrnutie od Sama aj od Radky Husárikovej z Plamienku, ktoré, veríme, že motivujú ďalšie organizácie a oslávencov:
Odporučili by ste iným organizáciám vyskúšať takúto formu Peer to Peer fundraisingu?
Radka Husáriková, Plamienok: Určite áno. Je to jedna z foriem, ako osloviť a získať nových darcov, či dať do povedomia meno organizácie. Suma, ktorú sa pre Plamienok podarilo vyzbierať, nás všetkých milo prekvapila. Sme naozaj veľmi vďační! Ďakujeme!”
Aký je tvoj pocit z toho, ako darovanie prebiehalo?
Samo Marec: Výborný, na to, aby sa to celé zorganizovalo, stačilo naozaj málo. Verím, že to bude inšpiráciou aj pre ostatných, ktorí majú pocit, že existuje aj spôsob, ako z narodenín spraviť špeciálny deň. Pocit je teda fajn, ale človek podobné veci robí z iných dôvodov.
Kampaň v číslach
Dĺžka kampane | 24 hodín |
Počet darcov (takmer všetci noví) | 116 |
Počet osôb na fan page Sama Marca | 5 600 |
Propagácia na súkromnom profile a fan page | 2 statusy |
Počet videní darovacej stránky | 5 700 |
Celkový počet zdieľaní výzvy na Facebooku | 100 |
Najúspešnejšia hodina kampane | 1. hodina - darovaných 500 € |
Publikované 28. júla 2016