Kreatívne využitie darcovskej brány

Nápady, ktorými sa oplatí inšpirovať

Vždy nás poteší, keď vidíme organizácie, ktoré pri práci s DARUJME.sk uvažujú mimo zabehnutých šablón a rozmýšľajú nad tým, ako čo najlepšie osloviť darcov. Dnes sme pre vás vybrali tri inšpirácie.

 

Transparency International: blog

Kade chodíme tam ho chválime. Transparency International Slovensko (TIS) prišlo na geniálny spôsob, ako osloviť ľudí, ktorých zaujíma protikorupčná téma, ktorej sa venujú. Na svoj blog, ktorý píšu od roku 2013, umiestnili veľký červený banner “PODPORTE NÁŠ BOJ PROTI KORUPCII”. Kto si blog prečíta môže sa hneď rozhodnúť prácu TIS finančne podporiť.

Blogy TIS sú kvalitné a veľmi obľúbené. SME.ak ich pravidelne “vytiahne” na titulku a to nie len medzi blogy, ale aj do svojho spravodajstva. Každý z ich 97 blogov čítalo priemerne 15 tisíc ľudí, čo je už naozaj slušná masa.

TIS-blog

TIS bolo vo využívaní blogu na oslovovanie darcov na Slovensku pionierom a svojím prístupom inšpirovalo aj ďalšie organizácie.

 

 

Živica + Greenpeace: Adoptuj si včelu

Toto je náš obľúbený projekt, ktorý dokonca získal ocenenie Fundraiser roka 2014. Spolupracovali sme na ňom od začiatku a mimo iného nás motivoval rozbehnúť dnes najúspešnejšiu slovenskú crowdfundingovú platformu SatrtLab.sk.

Elite_blog_fotka_0033_AKO-VZNIKAJÚ-KAMPANE-SO-SRDCOM

Zdroj: Elite Solutions

Rozkaz od Greenpeace a CEEV Živica znel jasne – získať peniaze od darcov na projekt mestských včelínov a vo verejnosti spopularizovať tému mestského včelárenia, ako aj ohrozenia včelstiev. Do tímu, ktorý ho mal realizovať sa zapojila aj agentúra Elite Solutions, ktorá prišla s vtipným konceptom adopcie a pripravila naozaj výborný microsite.

v2Na ňom sa ste za príspevok mohli získať personalizovaný PDF certifikát potvrdzujúci adopciu larvičky, včielky robotnice, trúdika, včelej kráľovnej, roja, včelára či celého úľa – všetko odstupňované podľa výšky príspevku. Do kampane sa dokonca zapojil aj David Koller (áno TEN David Koller!!!) a pre adoptívnych rodičov zahral na špeciálnom včeliom koncerte v Bratislave.

certifikat

Od 1 407 darcov sa podarilo získať viac ako 15 000 €! A v čom tkvel ich úspech? V nápaditosti, zapojení profesionálov na fundraising ako aj profesionálov na online komunikáciu, v nasadení oboch organizácií, mediálnej zaujímavosti témy, v spojení misie projektu s možnosťou zapojiť sa a tiež veľmi pomohlo, že obe neziskovky majú tisíce ľudí na sociálnych sieťach, či odoberajúcich ich newslettre. Kampaň mala presah aj na offline, kedy ste mohli dobrovoľníkov z pásikavých čierno žltých tričkách vidieť napríklad na farmárskych trhoch.

Keďže ide o skvelý projekt a plánujeme sa mu obšírnejšie venovať na jednom z našich workshopow a radi by sme mu venovali samostatnú prípadovú štúdiu.

 

Via Iuris + Aliancia Fair-play: Bež za Bielu vranu

Nápad vznikol a bol realizovaný prakticky zo dňa na deň. Spolu s Via Iuris a Alianciou Fair-play sme sa rozhodli otestovať koncept tzv. peer-to-peer fundraisingu a získať zdroje pre zorganizovanie tohto ročníka ocenenia Biela vrana.

V rámci behu Devín - Bratislava sa traja bežci rozhodli bežať za Bielu vranu

V rámci behu Devín – Bratislava sa traja bežci rozhodli bežať za Bielu vranu.

Na stránke www.bielavrana.sk bola vytvorená jednoduchá “landing page” s výzvami troch bežcov. Tí následne oslovovali svoje sociálne okolie a svojich priateľov vyzvali, aby podporili ich beh za Bielu vranu.

Čaro peer-to-peer konceptu je v tom, že organizáciu takto môžu podporiť aj ľudia, ktorí nemajú žiadnu väzbu priamo na ňu, ale radi podporia niečo, za čo sa postavili ich známi. Ide o veľmi obľúbenú metódu, ktorú v zahraničí využíva mnoho organizácií (napr. Charity Water) a veríme, že sa čoskoro presadí aj u nás. Radi tomu pomôžeme.