
17 Jan Rekordný december!
Vieme! Už sme ako obohratá platňa, ale opakovať to budeme dookola – december je ten najdôležitejší mesiac pre každú neziskovku, ktorá získava dary od individuálnych darcov.
Pozrime sa teda na to, ako dopadol tento kľúčový mesiac v číslach. V sume darov sme zaznamenali štyridsať percentný nárast oproti decembru v roku 2015. Neziskovky získali takmer 107 tisíc euro, čo je o 44 tisíc viac ako pred rokom. Gratulujeme!

Celkovo prijatá suma darov v mesiaci december za roky 2012 až 2016.
Najúspešnejšou organizáciou v decembri 2016 bol Plamienok, za ktorým sa umiestnila Nová synagóga (Truc Sphériqe) a čerstvý nováčik v DARUJME.sk – Akadémia urgentnej medicíny. Nižšie v blogu sa detailnejšie pozrieme na to, vďaka akým aktivitám (viditeľným z vonka) sa práve tieto tri organizácie umiestnili na pomyselnom stupni víťazov.

TOP 20 za december 2016 (suma prijatých darov)
Veľmi zaujímavý je tiež pohľad na to, ako sa neziskovkám podarilo “boostnuť” svoje príjmy z darov oproti iným mesiacom v roku. Víťazom (a to doslova o niekoľko dĺžok) sa stala žilinská Nová synagóga. Tá z priemerných takmer 600€/ mesiac v decembri vyletela na sumu vyše 12.000€/mesiac. Teda 21 násobok jej bežného výsledku. GRATULUJEME!

Do tabuľky boli zaradené organizácie s priemerným mesačným príjmom (január – november) min. 500€ a zároveň s minimálnym decembrovým príjmom 1.000€.
No ale teraz to dôležité – čo také tieto organizácie robili, aby dokázali v decembri pritiahnuť toľko darov (a darcov)?
Plamienok
Detský hospic Plamienok je dlhodobo najúspešnejšia organizácia v oblasti online fundraisingu. Ako jedna z prvých organizácií si uvedomili, že práve online je nie iba relatívne lacné a efektívne miesto na získavanie darcov, ale má hlavne veľký potenciál. Plamienok už dlho a poctivo pracuje s dátami svojich podporovateľov a fanúšikov, komunikuje s nimi a vie ako a kedy ich osloviť.
Svoju predvianočnú kampaň Plamienok odštartoval už koncom októbra troma videami, ktoré komunikujú poslanie organizácie a potrebu pravidelného darcovstva. K dnešnému dňu mali iba na YouTube takmer 170 tisíc vzhliadnutí. Vďaka (no predpokladáme, že nie len) tejto kampani bol už november rovnako nadpriemerný ako december (dvojnásobný nárast príjmov z darov). Počas dvoch posledných mesiacov roku 2016 bol nárast príjmov z darov takmer dva a pól násobný. Gratulujeme!
Na Facebooku plamienok rozbehol intenzívnu komunikáciu svojho poslania spolu s hashtagmi #plamienok #helpingchildren.
Nová synagóga (Truc Sphérique)
Koncom novembra sa rozbehla záverečná zbierková kampaň na dokončenie Novej synagógy. Asi iba ten, kto nemá prístup na internet, nesleduje televíziu, nepočúva rádio a nečíta noviny nezachytil informáciu o spievajúcich stenách, z ktorých môžete počuť mená všetkých nesmrteľných darcov, ktorí na rekonštrukciu prispeli.
Akadémia urgentnej medicíny
Nespomíname si na podobný raketový štart, aký mala Akadémia urgentnej medicíny. Organizácia začala používať DARUJME.sk v polovici novembra a už v decembri sa zaradila medzi tak úspešné organizácie, akými sú dlhodobo Plamienok, .týždeň – fond pre kvalitnú žurnalistiku či Slovenská katolícka charita.
Za decembrovým úspechom nie je žiadna vianočná kampaň. Ide totiž o organizáciu zabezpečujúcu urgentnú zdravotnícku pomoc na mieste bojov v Iraku. Komunikácia prebieha primárne cez sociálne siete a organizácia cieli tak na slovenských, ako aj zahraničných darcov.
my friends doing a great job, treating patients on the frontlines of Mosul Offensive https://t.co/BhKZw7msXt pic.twitter.com/7heqPWcgn5
— Omniscjencja (@omniscjencja) 12. listopadu 2016
Publikované 17. januára 2017