Individuálny fundraising v kontexte efektívnosti neziskoviek

Na webovej stránke projektu českej Nadace VIAUmění darovat, bol zverejnený článok, na ktorý by sme vás radi upozornili. Text sa venuje, podľa autorov, “pěkně ožehavému tématu”, efektívnosti neziskových organizácií. Keď však organizácia robí svoju prácu poctivo, tému financovania by nemala mať problém komunikovať s verejnosťou. Napriek tomu, to tak často býva.

Zástupcovia úspešných českých organizácií osvetľujú, ako u nich funguje systém merania efektívnosti práce, nakladanie so zdrojmi, či spôsob, akým tieto témy komunikujú so svojimi podporovateľmi.

Pozrite sa, ako to robia napríklad Člověk v ohrožení, ADRA, Lékaři bez hraníc, Transparency International či Dobrý anděl.

ilustrace_03

Ilustrácia: http://umenidarovat.cz/pekne-ozehave-tema/

Pri čítaní textu sa môžeme zamyslieť nad tým, ako zverejnenie výročnej správy na internetových stránkach organizácie, či informovanie konkrétnych darcov o výsledkoch hospodárenia, môže vplývať na darcov a potenciálnych podporovateľov.

Dovolíme si tiež pridať tvrdenie súvisiace s aktuálnou spoločenskou klímou na Slovensku, a to že transparentnosť je tiež najlepšou a osvedčenou obranou voči neprajníkom.

Prejsť na článok

 

Potrebujete pomôcť s tým, ako komunikovať čerpanie prostriedkov?

Sledujte, ako to robia ostatní vo vašom odbore či iné organizácie na Slovensku aj v zahraničí. Ale obrátiť sa môžete aj na nás. Ak by ste mali akékoľvek otázky alebo mali nápad na kampaň a chceli sa poradiť, môžete si s nami dohodnúť online konzultáciu  – stačí si vybrať vhodný čas.

Autor článku: Leoš Kyša
Publikované: Článok vyšiel v časopise Umění darovat / leto 2015

Publikované 17. januára, 2017