ilustr

Ako sa darí v 2018?

Rok 2018 sa preklopil do svojho záverečného kvartálu. V čase, keď pracujete na vianočných kampaniach prinášam niekoľko čísiel z DARUJME.sk, ktoré sme nazbierali v priebehu roka. Ten sa doposiaľ vyvíja priaznivo a či bude tak aj pokračovať, uvidíme práve po vianočnom období, ktoré je vo fundraisingu najdôležitejším obdobím roka.

V celkových číslach, k septembru 2018 darovalo pre 377 neziskoviek, ktoré využívajú DARUJME.sk 132 611 darcov spolu 2 712 680 eur. Úžasné!

Suma prijatých darov oproti minulému roku bola každý mesiac opäť o čosi vyššia ako minulý rok, vývojová krivka kopíruje každoročnú sezónnosť. Marec býva stabilne silným mesiacom, tento rok pozitívne prekvapili aj ostatné jarné mesiace. Leto je síce každý rok lenivé, naďalej však suma medziročne rastie.

vyvoj-darov-prijatych-cez-darujme-sk

 

Jednorazoví vs. pravidelní darci

Pravidelná podpora darcov prináša stabilitu a dlhodobú udržateľnosť, snahou každej neziskovky je preto získať a udržať si čo najviac pravidelných darcov.  Z celkovej sumy, ktorá prešla cez DARUJME.sk sme sa teda pozreli na to, koľko eur je z darov jednorazových a koľko z darov pravidelných.

Tento dôležitý ukazovateľ ukazuje pozitívny trend a v tomto roku sa pomer jednorazových a pravidelných darov (doposiaľ) zvyšuje v prospech pravidelných darov už v pomere 49:51%.

pomer-pravidelnych-a-jednorazovych-darov

 

Výška jednorazových a pravidelných darov

Ďalší parameter, ktorý ukazuje pozitívny rast 😊 Tento údaj je dôležitý najmä pre nastavenie vašich darovacích stránok – mnohé organizácie majú na svojich darovacích stránkach predvolené sumy na výber darovania vo výške napríklad 10 eur, 15 eur a 20 eur. Najmä jednorazový dar sa každým rokom zvyšuje, nebojte sa preto nastaviť tieto hodnoty vyššie.

jednorazovy-dar

 

pravidelny-dar

A ako sa darilo slovenskému crowdfundingu?

StartLab – crowdfundingová platforma Nadácia Centra pre filantropiu pre podporu verejnoprospešných projektov, podobne ako DARUJME.sk, z roka na rok rastie.
Vidíme to na stúpajúcom počte projektov, návštevníkov webstránky, aj na počte darcov.

Veríme, že aj tieto čísla pre vás budú inšpiráciou, aby ste sa pustili do vlastnej kampane, ktorá pre vás môže byť ďalším spôsobom budovania komunity a zdrojom podpory 😊

pocet-novych-projektov-v-priebehu-mesiacov

 

priemerny-pocet-projektov-v-jednom-mesiaci

 

priemerny-pocet-navstevnikov-za-mesiac

Držíme vám palce do náročného, a veríme aj úspešného záveru roka. Zopár tipov pre efektívny mailing nájdete aj v týchto blogoch.
Ak vám môžeme pomôcť s nastavením darovacích stránok, komunikáciou kampane či prípravou projektu pre crowdfunding, neváhajte sa nám ozvať!